четверг, 11 августа 2022 г.

 

Практична підготовка сімейних вихователів у закладі фахової

передвищої освіти в умовах дистанційного навчання

     Переддипломна педагогічна у закладі фахової передвищої освіти містить і різні види практики з додаткових кваліфікацій.

    Програмою педагогічної практики з додаткової кваліфікації «Сімейний вихователь» передбачено закріплення теоретичних знань з предметів професійного спрямування - психологія сімейного виховання та родинна педагогіка і удосконалення практичних умінь щодо розробки конспектів занять, розрахованих на  індивідуальну роботи з дітьми у сімейному колі, діагностику психолого-педагогічних особливостей дітей-дошкільників різних вікових періодів,  аналіз і оцінку виховного потенціалу сім’ї та  підготовки дидактичного матеріалу до цих видів занять.

     Практика проходить дистанційно і вимагає  постійного контакту зі студентами у телефонному режимі, за допомогою вайбера, надання допомоги у формі консультацій, порад, аналізу проведеної ними роботи.

         Слід відзначити особливо успішне і своєчасне виконання завдань педагогічної практики та якісну підготовку звітної документації більшості студентів.

    Виконанню плану педагогічної практики передує системна робота викладачів фахових дисциплін з додаткової кваліфікації  протягом двох навчальних років, спеціальна поточна практика та проведення ознайомчих консультацій під час підготовки до даного виду практики.  відгуки  у звітах здобувачів освіти засвідчують, що до проходження даного виду практики підготовлені ґрунтовно. Під час виконання практичних завдань  вони використовують різну методичну, художню літературу, виготовляють різні види наочності, атрибути та дидактичний матеріал до різних видів ігор, підбирають комплекси психогімнастик та хвилинок відпочинку з урахуванням виду і змісту занять.

     За період практики з психології сімейного виховання здобувачі освіти готують конспекти занять за темами:

-         Щирі слова привітання

-         Нумо, знайомитись

-         Я умію спілкуватись, я умію домовлятись

-         Все починається з добра

-         Мій настрій

-         Загадковий світ емоцій

-         Дружбу треба берегти

-         Пригоди в загадковому місті

-         Ввічливі і чемні-всім приємні

-         Будемо дружити й один одним дорожити

-         Правда і брехня

-         Добро, як сонце, гріє

-         Мої улюблені іграшки тощо.

   Дані види занять спрямовані на розвиток у дітей таких важливих і необхідних  якостей як доброта, милосердя, турбота один про одного, на покращення настрою дітей, створення позитивної атмосфери у дитячому колективі, розуміння власного «Я»,  на формування уміння керувати власними емоціями, викликати бажання у дітей робити добрі справи. При підготовці конспектів занять здобувачі освіти використовують художнє слово, ігри-бесіди, різноманітні вправи («Покажи настрій», «Привітайся з другом», «Подарунок Акварельки», «Веселий колобочок» тощо), а також різні  ігри розвивального характеру, такі як «Добре-погано», «Чарівне пір`ячко», «Закінчи речення» та ін.) У звітах вони відзначають, що заняття з психології сімейного дуже потрібні дітям, адже спрямовані на створення позитивного емоційного настрою, бажання до спілкування, врахування індивідуальних особливостей кожної дитини, підтримку  бажання дітей поділитись досвідом, враженнями.

  З родинної педагогіки здобувачі освіти готують конспекти занять на пропоновані теми та за власним вибором, серед яких:

-         Моя сім`я - моя родина

-         Люби свою родину – вона в тебе єдина

-         Родинне дерево моєї сімї

-         Найдорожча в світі  мама

-         Колискова моєї мами

-         Батько вміє все

-         Найкращий у світі татусь

-         До батьків з повагою звернуся, чемності навчуся

-         Мої любі братики й сестрички

-         Хто бабусю і дідуся має, той потіху знає

-         У світі бабусиних казок

-         Професії моїх батьків

-         Звичаї, традиції, свята моєї родини

-         Свято Великодня в моїй сімї тощо

    Такі заняття спрямовані на розширення у дітей знань про сім’ю, обов’язки членів родини, про роль матері і батька, бабусі і дідуся та інших членів родини, на формування дружніх родинних стосунків, а також на виховання любові, поваги та шанобливого ставлення до членів родини, прагнення допомагати їм у повсякденних справах. Дуже важливо, щоб діти цікавилися життям своєї родини, добре знали її склад, особливості, традиції, уміли розповідати про всіх членів своєї сім’ї, знати хто чим займається, хто що полюбляє. Ефективності занять сприятимуть використання здобувачами освіти  художнього слова, прислів’їв, приказок, оповідань на морально-етичні теми, відео та аудіо матеріали, дидактичні ігри, серед яких «Моя сім’я», «Хто я?», «Наша родинна», «Дорослі і діти», «Хто чим любить займатись?», «Підбери лагідні слова», «Сімейні речі», «Куди і з ким я іду», а також різні практичні вправи, ілюстративний і наочний матеріал, які студенти підбирають  до змісту своїх конспектів занять. За допомогою таких цікавих засобів діти  будуть вчитись  розуміти значення своєї сім’ї, сімейних стосунків та власних обов’язків, брати активну участь у життєдіяльності своєї родини.                                     

        Отже, даний вид практики допомагає здобувачам освіти і дистанційно набути практичних умінь щодо розробки конспектів занять для роботи сімейного вихователя, використання різних видів допоміжної літератури, інтернет-ресурсів, створення відео-презентацій,  адже заняття з додаткової кваліфікації мають на меті не лише  вирішення освітніх завдань, а широко вирішують виховні завдання серед яких, любов до своєї сім’ї, до старших члені родини,  поваги до оточуючих людей,  вони спрямовані на формування у дітей морально-етичної культури. Тому сімейний вихователь набуває сьогодні особливого значення для допомоги сімї у вирішенні освітньо - виховних завдань.  

                             Лідія ТКАЧЕНКО – методист педагогічної практики 
                             з додаткової кваліфікації «Сімейний вихователь»

Комментариев нет:

Отправить комментарий