Успішне
входження у професію – запорука ефективної діяльності молодого спеціаліста
До педагогічної діяльності закладу
дошкільної освіти щороку долучаються один-два молодих спеціалісти, які певним
чином «омолоджують» колектив, вносять новий, свіжий подих у його педагогічне
життя. І від того, як швидко новий вихователь «увіллється» у колектив закладу,
чи вдасться йому налагодити взаємини, знайти цікаві способи співпраці з дітьми,
залежатиме успіх його подальшої педагогічної діяльності. Адже на початковому
етапі роботи педагог часто опиняється у складних ситуаціях. І якщо вчасно йому
не допомогти, не підтримати, не спрямувати у правильне русло, а просто
«відпустити у вільне плавання», то після перших тижнів емоційного піднесення у
педагога-початківця неминуче виникатимуть конфлікти – як із колегами, так і з
самим собою. А іноді навіть можуть з'являтися сумніви у власній професійній та
особистісній спроможності.
Ті вихователі, які в перший рік своєї роботи не отримують підтримки від
колег і адміністрації, відчувають себе кинутими напризволяще, від зіткнення з
реальністю переживають шок. Молодий вихователь боїться власної неспроможності у
взаємодії з вихованцями, їхніми батьками, побоюється критики адміністрації та
досвідчених колег, постійно хвилюється, що що-небудь не встигне, забуде,
пропустить. Такий вихователь не здатний ні на творчість, ні на пошук інновацій.
Тож, доцільним є переконання: щоб цього не сталося, молодим
вихователям потрібно цілеспрямовано допомагати.
Саме тому одним із позачергових завдань керівника, методичної та
психологічної служби дошкільного закладу є не просто залучення молодих
спеціалістів до роботи, а «втримання» їх на педагогічній діяльності. Тож
вихователь-методист та практичний психолог мають допомогти молодим спеціалістам
адаптуватися в новому колективі, зробити так, щоб вони не розчарувалися в
обраному життєвому шляху.
Основні цілі методичного й психологічного супроводу педагогів-початківців
У будь-якому дошкільному закладі немає двох однаково теоретично та
методично підготовлених вихователів, навіть серед тих, хто працює уже багато років. Працюють і майстри
педагогічної праці, і молоді, недосвідчені педагоги, тож слід намагатися
забезпечувати їм різнорівневу, диференційовану методичну допомогу.
Зокрема, педагогові-початківцю – недавньому випускникові вишу – майстерно
організований методичний та психологічний супровід допомагає швидко:
- адаптуватися до
роботи в дошкільному закладі;
- позбутися відчуття
невпевненості у власних силах;
- налагодити успішну
комунікацію з усіма учасниками педагогічного процесу;
- сформувати мотивацію
до подальшої самоосвіти, розширення знань із психології та педагогіки;
- «відчути смак» професійних
досягнень;
- розкрити свою
індивідуальність і розпочати формування власної траєкторії професійного
зростання.
У професійному становленні молодих спеціалістів важливого значення набуває системний підхід,
ефективне використання різних форм підвищення їхньої фахової кваліфікації,
як-от: наставництво, самоосвіта, активна участь у методичних заходах
дошкільного закладу.
Л. М. Ткаченко
Комментариев нет:
Отправить комментарий