пятница, 15 ноября 2019 г.


Успішне входження у професію – запорука ефективної діяльності молодого спеціаліста

До педагогічної діяльності  закладу дошкільної освіти щороку долучаються один-два молодих спеціалісти, які певним чином «омолоджують» колектив, вносять новий, свіжий подих у його педагогічне життя. І від того, як швидко новий вихователь «увіллється» у колектив закладу, чи вдасться йому налагодити взаємини, знайти цікаві способи співпраці з дітьми, залежатиме успіх його подальшої педагогічної діяльності. Адже на початковому етапі роботи педагог часто опиняється у складних ситуаціях. І якщо вчасно йому не допомогти, не підтримати, не спрямувати у правильне русло, а просто «відпустити у вільне плавання», то після перших тижнів емоційного піднесення у педагога-початківця неминуче виникатимуть конфлікти – як із колегами, так і з самим собою. А іноді навіть можуть з'являтися сумніви у власній професійній та особистісній спроможності.
Ті вихователі, які в перший рік своєї роботи не отримують підтримки від колег і адміністрації, відчувають себе кинутими напризволяще, від зіткнення з реальністю переживають шок. Молодий вихователь боїться власної неспроможності у взаємодії з вихованцями, їхніми батьками, побоюється критики адміністрації та досвідчених колег, постійно хвилюється, що що-небудь не встигне, забуде, пропустить. Такий вихователь не здатний ні на творчість, ні на пошук інновацій. Тож,  доцільним є  переконання: щоб цього не сталося, молодим вихователям потрібно цілеспрямовано допомагати.
Саме тому одним із позачергових завдань керівника, методичної та психологічної служби дошкільного закладу є не просто залучення молодих спеціалістів до роботи, а «втримання» їх на педагогічній діяльності. Тож вихователь-методист та практичний психолог мають допомогти молодим спеціалістам адаптуватися в новому колективі, зробити так, щоб вони не розчарувалися в обраному життєвому шляху.
Основні цілі методичного й психологічного супроводу педагогів-початківців
У будь-якому дошкільному закладі немає двох однаково теоретично та методично підготовлених вихователів, навіть серед тих, хто працює  уже багато років. Працюють і майстри педагогічної праці, і молоді, недосвідчені педагоги, тож слід намагатися забезпечувати їм різнорівневу, диференційовану методичну допомогу.
Зокрема, педагогові-початківцю – недавньому випускникові вишу – майстерно організований методичний та психологічний супровід допомагає швидко:
  • адаптуватися до роботи в дошкільному  закладі;
  • позбутися відчуття невпевненості у власних силах;
  • налагодити успішну комунікацію з усіма учасниками педагогічного процесу;
  • сформувати мотивацію до подальшої самоосвіти, розширення знань із психології та педагогіки;
  • «відчути смак» професійних досягнень;
  • розкрити свою індивідуальність і розпочати формування власної траєкторії професійного зростання.

У професійному становленні молодих спеціалістів  важливого значення набуває системний підхід, ефективне використання різних форм підвищення їхньої фахової кваліфікації, як-от: наставництво, самоосвіта, активна участь у методичних заходах дошкільного закладу.

Л. М. Ткаченко


Комментариев нет:

Отправить комментарий