пятница, 11 августа 2023 г.

Вихователь закладу дошкільної освіти, його функції і обов’язки

Педагог – особа, яка веде викладацьку і виховну діяльність (учитель, вихователь закладу дошкільної освіти, дитячого будинку, викладач закладу вищої освіти).

Особливості педагогічної діяльності і професії вихователя полягають у тому, що:

1. Педагог – посередник між суспільством і людиною, яка росте. Він передає дітям усе найкраще від попередніх поколінь і застерігає від недоліків.

2. Вихователь – це людина, спрямована в майбутнє, тому повинен уміти прогнозувати майбутнє.

3. Вихователь керує найбільш складним процесом – формуванням людини, яка весь час змінюється, і тому йому потрібні гнучкість і динамізм.

4. Вихователю довіряється дитина, коли вона найбільш податлива до впливу. В його руках доля всього життя дитини.

Вихователь – це особа, яка має професійну освіту, віком з 18 років, відповідні фізичні, психологічно-педагогічні та моральні якості. Відповідає за безпеку життя, здоров’я дитини, виховання, навчання і всебічний розвиток вихованців в закладі дошкільної освіти (ЗДО). 

На посаду вихователя дошкільного закладу призначається особа, яка має відповідну повну вищу або середню (неповну вищу) педагогічну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста, бакалавра або молодшого спеціаліста, а також стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки 

Роль вихователя у формуванні особистості дитини:

втілює в життя мету виховання, яку висуває суспільство;

закладає фундамент всіх сторін особистості;

розкриває в доступній формі науку життя;

втілює в життя вимоги Базового компонента дошкільної освіти – «сформувати базис особистої культури дитини через відкриття їй світу в його цілісності та різноманітності».

Функції вихователя:

Виховна – передбачає формування гармонійно розвиненої особистості у процесі морального, трудового, розумового, естетичного і фізичного виховання, вихователь ознайомлює дітей з проявами високої моралі та відповідальності людини, формує в них почуття патріотизму, співробітництва, працьовитості, вчить правильно поводитися і спілкуватися з дорослими і однолітками. 

Освітня – виявляється у процесі надання дитині знань, вмінь і навичок не лише в ігровій діяльності, а й у спеціально організованій навчальній, а також побутовій і трудовій діяльності. 

Охорона і зміцнення здоров'я дітей є специфічною і важливою функцією вихователя закладу дошкільної освіти. Зважаючи на слабку опірність дитячого організму до хвороб, необхідно створити умови для фізичного розвитку дітей, вживати заходів щодо їх загартовування, зміцнення здоров'я. Для цього потрібно знати анатомію дитячого організму, засоби загартовування і фізичного розвитку дитини, використовуючи їх на практиці і проводячи відповідну роботу серед батьків. 

Професійні функції вихователя

1. Оздоровчо-профілактична (догляд за дітьми).

2. Освітня.

3. Виховна.

4. Розвивальна.

5. Просвітницька.

6. Нормативна.

7. Комунікативна.

8. Інформаційна.

9. Функція рефлексії (самоаналіз).

10. Діагностико-прогностична.

2. Планувальна.

3. Координувальна.

4. Самовдосконалення.

Компоненти педагогічної діяльності:

1. Гностичний (аналіз, узагальнення).

2. Проектувальний (цілі, завдання, планування).

3. Конструктивний (відбір і організація навчального матеріалу).

4. Організаторський (здійснює педагогічний процес, створює розвивальне середовище).

5. Комунікативний (уміння встановлювати педагогічно-доцільні взаємини).

Обов’язки вихователя:

Несе повну відповідальність за охорону життя та здоров’я, виховання й навчання дітей в закладі дошкільної освіти

Здійснює планування своєї роботи. Веде обов’язкову документацію (план роботи, книгу відомостей про дітей та їхніх батьків, журнал обліку щоденного відвідування групи дітьми, листок здоров’я вихованців; картотеку дидактичних ігор, методичних розробок (конспекти різних видів роботи з дітьми) 

Здійснює освітню та оздоровлювальну роботу, враховуючи вікові особливості дітей. 

Регулярно проводить оздоровлювальні та загартувальні заходи

Сприяє створенню сприятливої атмосфери та психологічного клімату в групі для фізичного, психологічного, інтелектуального розвитку кожної дитини

Організовує виконання режиму дня. Старанно готується до занять, свят

Організовує роботу із забезпечення розвивального середовища в групі

Постійно підвищує свою професійну кваліфікацію, вивчає методичну літературу.

Бере участь у роботі педради дошкільного навчального закладу, методичних об’єднаннях дошкільного навчального закладу

Проводить якісний ранковий фільтр, приймає дітей від батьків у встановленому прядку

Своєчасно проходить медичний огляд

Дотримується санітарно-гігієнічних вимог щодо утримання приміщень груп, організації харчування, культурно-гігієнічних навичок.


Комментариев нет:

Отправить комментарий