вторник, 22 августа 2017 г.

ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЗАСІБ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ У ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ



Сьогодні система розвитку дошкільної освіти зазнає суттєвих змін. Інтенсивний розвиток суспільного життя, активне проникнення науково-технічного прогресу в усі його сфери вимагають від вихователя обрати найефективніші засоби навчання і виховання на основі сучасних методів та інтегрованих технологій.
У педагогічному процесі багатьох навчальних закладів останнім часом зростає популярність  та набуває поширення інтерактивний метод проектів – особистісно-орієнтований метод навчання та виховання, заснований на самостійній діяльності дітей  у розробці проблеми та оформленні певним чином практичного результату розробки.
Розвиток пізнавального інтересу до різноманітних галузей знань та видів діяльності є однією зі складових успішності навчання дітей у школі.
Інтерес дошкільників до навколишнього світу, бажання пізнати та засвоїти все нове – основа формування цієї якості.
Метод проектної  діяльності є одним із перспективних методів у сучасній освіті. Беручи за основу особистісно-орієнтований підхід до навчання і виховання, він розвиває пізнавальний інтерес до різних галузей знань, формує навички співробітництва.
Проект    це самостійна і колективна завершена творча робота, що має спеціально значущий результат. В основі проекту – проблема, для розв`язання якої необхідний дослідницький пошук у різноманітних напрямках, а його результат узагальнено та обєднано в одне ціле.
Використання методу проектів у дошкільній освіті, як одного із методів інтерактивного навчання дітей, дозволяє значно підвищити самостійну активність дошкільників, розвивати творче мислення, уміння самостійно, за допомогою різноманітних засобів, знаходити інформацію про предмет або явище. Згодом використовувати ці знання для створення нових обєктів дійсності.
Метод проектів можна розглядати як особливий механізм взаємодії сімї  та дошкільного навчального закладу. Батьки можуть бути не тільки джерелом інформації, реальної допомоги та підтримки дитини і педагога у процесі роботи над проектом, а також стати безпосередніми учасниками освітнього процесу, збагатити свій педагогічний досвід та отримати початкове задоволення від успіхів своєї дитини.
Проект реалізовується через навчання вихователів, просвітницьку роботу з батьками, створення предметно-розвивального середовища відповідно до вимог методу проектів.
Звернення до методу проектів є закономірним, тому що педагог використовує метод  як педагогічну  технологію в нових умовах освітнього  середовища.
Упровадження в освітній процес такої технології, як метод проектів, сприяє розвитку творчої особистості, яка відповідає соціальному замовленню на сучасному етапі, а також сприяє активній участі батьків та інших членів сім’ї в освітньому просторі дошкільного навчального закладу.
Освітньо-виховний потенціал проектної технології полягає у можливості набуття дітьми цілісних знань, у підвищенні мотивації дошкільників до здобуття додаткової інформації, опануванні найважливішими методами наукового пізнання (висунути та обґрунтувати задум, самостійно сформулювати завдання проекту, знайти метод аналізу ситуації тощо) та навиками пошуково-дослідницької роботи.

Комментариев нет:

Отправить комментарий