понедельник, 22 августа 2016 г.

Будівельно-конструкційні ігри

Будівельно-конструкційні ігри

План
1. Будівельно-конструкційні ігри – джерело всебічного розвитку дітей дошкільного віку.
2. Основні відмінності між конструюванням та грою.
3. Види і типи будівельно-конструкційного матеріалу.
4. Прийоми керівництва будівельно-конструкційними іграми дітей.
5. Вимоги до підбору та  зберігання будівельного матеріалу і користування ним.
6. Програмові завдання і зміст щодо використання будівельно-конструкційних ігор, тематики ігор.

1. Будівельно-конструкційні ігри – джерело всебічного розвитку дітей дошкільного віку.

n    1. Будівельно-конструкційні ігри – різновид творчих ігор, у яких діти відображають навколишній предметний світ, самостійно зводячи споруди і обігруючи їх.
n    Значення:
- пізнання навколишнього світу, розвиток конструкторських здібностей;
- розвиток розумових здібностей, психічних процесів;
- вирішення завдань трудового виховання ;
- розвиток мовлення;
- розвиток моральних якостей;


2. Основні відмінності між конструюванням та грою

У процесі конструювання:                            У процесі гри:
1.- модель будується з метою                       1. - з метою реалізації ігрових задумів;
   навчитися конструювати;                                - розширення сюжету гри;
  - правильно використовувати способи           - ознайомлення з практичним конструювання.                                              призначенням конструювання.
                                                                              - закріплення вмінь та навичок,                                
                                                                               отриманих на заняттях з конструювання.
2.- на заняттях дитина може проявити              2. - конструювання – це динамічний
 себе в межах задач і теми, які поставив             процес;
вихователь;                                                            - дитина сама обирає тему побудови
                                                                                 вигадує конструкції, підбирає матеріал

      
3. Види і типи будівельно-конструкційного матеріалу.
n    Великий будівельний матеріал (куб, циліндр, прямокутники  тощо) призначений для зведення споруд на підлозі;
n    Настільний будівельний матеріал (ті самі форми, але менші за розміром);
n    Напівфабрикати (набори дощечок, коліщаток тощо);
n    Конструктори ( ускладнений будівельний матеріал).



4. Прийоми керівництва будівельно-конструкційними іграми дітей.
1. Прийоми, які сприяють виникненню гри:
- зведення споруди вихователем з показом прийомів конструювання і поясненням дій;
- показ зразка споруди з наступним аналізом її складових частин;
- демонстрування окремих прийомів конструювання;
- показ зразка незакінченої споруди;
- повідомлення теми конструкції;
- зведення дітьми споруд за їхнім задумом.

2. Прийоми які сприяють розвитку гри
- запитання;
- порада;
- підказування;
- допомога;
- об'єднання декількох споруд (комплексні);
- використання нових будівельних матеріалів;
- прийоми непрямого впливу.


3. Підсумок гри:
- огляд і аналіз споруд;
- використання споруд в сюжетно-рольових іграх.


5. Вимоги до підбору та  зберігання будівельного матеріалу і користування ним.
1. Відповідати віку та рівню розвитку дітей.
2. Ставити перед дитиною завдання розвиваючого характеру.
3. Бути  цікавою  і “ складною ”, але не занадто складною.
4. Бути безпечною (без гострих кутів).
5. Не токсичною.
6. Без дрібних деталей.
7. Не ламкою і не крихкою.

Зберігання будівельного матеріалу і користування ним

Вихователь повинен приділяти велику увагу тому, як  зберігається будівельний матеріал, як ним користуються діти, як вони беруть участь у прибиранні матеріалу після гри.

Великий (порівняно) будівельний матеріал зберігається в певному, постійно­му місці групової кімнати, це може бути окрема шафа, полиця                    Деталі слід складати акуратно, стійко, тому що від випадкового поштовху вони можуть розсипатись і зав­дати травм дітям.
У молодших групах діти беруть матеріал і скла­дають його після гри тільки з допомогою вихователя, під його на­глядом.
 Старші дошкільнята повинні добре знати порядок зберігання великого будівельного матеріалу і складати його самостійно, для цього вихователь з молодшого віку поступово навчає дітей цьому процесу.

Матеріал середнього розміру зберігається на відкритих полицях, у стелажах так, щоб діти могли його взяти для гри самі.

Дрібний будівельний матеріал для малюків краще зберігати в неглибоких ящичках, щоб можна було побачити всі деталі і легко дістати їх.
У старших групах дрібний матеріал зберігається в більш глибо­ких дерев’яних ящичках, куди його акуратно складають кількома рядами.
Вихователь ознайомлює дітей з порядком зберігання будівель­ного матеріалу, вчить акуратно поводитися з ним, самостійно ко­ристуватися в іграх.
В зв’язку з тим що діти не відразу засвоюють усі вимоги, вихователь  по­ступово привчає їх додержувати порядку, хвалить за правильне ви­конання його вимог, перевіряє, як складено матеріал після гри, допо­магає дітям.
Старші дошкільнята засвоюють його вказівки швидко, але не завжди виконують їх, тому вихователь роз’яснює, чому не можна допускати порушення правил зберігання й використання будівель­ного матеріалу, постійно вимагає наведення належного порядку.

  Отже, якщо узагальнити, то  вимоги до підбору та  зберігання будівельного матеріалу і користування ним будуть наступними:
1. Відповідати віку та рівню розвитку дітей.
2. Ставити перед дитиною завдання розвиваючого характеру.
3. Бути  цікавою  і «складною», але не занадто складною.
4. Бути безпечною (без гострих кутів).
5. Не токсичною.
6. Без дрібних деталей.
7. Не ламкою і не крихкою.

Комментариев нет:

Отправить комментарий