Будівельно-конструкційні ігри
План
1. Будівельно-конструкційні ігри – джерело всебічного розвитку дітей дошкільного віку.
2. Основні відмінності між конструюванням та грою.
3. Види і типи будівельно-конструкційного матеріалу.
4. Прийоми керівництва будівельно-конструкційними іграми дітей.
5. Вимоги до підбору та зберігання будівельного матеріалу і користування ним.
6. Програмові завдання і зміст щодо використання будівельно-конструкційних ігор, тематики ігор.
1. Будівельно-конструкційні ігри – джерело всебічного розвитку дітей дошкільного віку.
n 1. Будівельно-конструкційні ігри – різновид творчих ігор, у яких діти відображають навколишній предметний світ, самостійно зводячи споруди і обігруючи їх.
n Значення:
- пізнання навколишнього світу, розвиток конструкторських здібностей;
- розвиток розумових здібностей, психічних процесів;
- вирішення завдань трудового виховання ;
- розвиток мовлення;
- розвиток моральних якостей;
2. Основні відмінності між конструюванням та грою
У процесі конструювання: У процесі гри:
1.- модель будується з метою 1. - з метою реалізації ігрових задумів;
навчитися конструювати; - розширення сюжету гри;
- правильно використовувати способи - ознайомлення з практичним конструювання. призначенням конструювання.
- закріплення вмінь та навичок,
отриманих на заняттях з конструювання.
2.- на заняттях дитина може проявити 2. - конструювання – це динамічний
себе в межах задач і теми, які поставив процес;
вихователь; - дитина сама обирає тему побудови
вигадує конструкції, підбирає матеріал
3. Види і типи будівельно-конструкційного матеріалу.
n Великий будівельний матеріал (куб, циліндр, прямокутники тощо) призначений для зведення споруд на підлозі;
n Настільний будівельний матеріал (ті самі форми, але менші за розміром);
n Напівфабрикати (набори дощечок, коліщаток тощо);
n Конструктори ( ускладнений будівельний матеріал).
4. Прийоми керівництва будівельно-конструкційними іграми дітей.
1. Прийоми, які сприяють виникненню гри:
- зведення споруди вихователем з показом прийомів конструювання і поясненням дій;
- показ зразка споруди з наступним аналізом її складових частин;
- демонстрування окремих прийомів конструювання;
- показ зразка незакінченої споруди;
- повідомлення теми конструкції;
- зведення дітьми споруд за їхнім задумом.
2. Прийоми які сприяють розвитку гри
- запитання;
- порада;
- підказування;
- допомога;
- об'єднання декількох споруд (комплексні);
- використання нових будівельних матеріалів;
- прийоми непрямого впливу.
3. Підсумок гри:
- огляд і аналіз споруд;
- використання споруд в сюжетно-рольових іграх.
5. Вимоги до підбору та зберігання будівельного матеріалу і користування ним.
1. Відповідати віку та рівню розвитку дітей.
2. Ставити перед дитиною завдання розвиваючого характеру.
3. Бути цікавою і “ складною ”, але не занадто складною.
4. Бути безпечною (без гострих кутів).
5. Не токсичною.
6. Без дрібних деталей.
7. Не ламкою і не крихкою.
Зберігання будівельного матеріалу і користування ним
Вихователь повинен приділяти велику увагу тому, як зберігається будівельний матеріал, як ним користуються діти, як вони беруть участь у прибиранні матеріалу після гри.
Великий (порівняно) будівельний матеріал зберігається в певному, постійному місці групової кімнати, це може бути окрема шафа, полиця. Деталі слід складати акуратно, стійко, тому що від випадкового поштовху вони можуть розсипатись і завдати травм дітям.
У молодших групах діти беруть матеріал і складають його після гри тільки з допомогою вихователя, під його наглядом.
Старші дошкільнята повинні добре знати порядок зберігання великого будівельного матеріалу і складати його самостійно, для цього вихователь з молодшого віку поступово навчає дітей цьому процесу.
Матеріал середнього розміру зберігається на відкритих полицях, у стелажах так, щоб діти могли його взяти для гри самі.
Дрібний будівельний матеріал для малюків краще зберігати в неглибоких ящичках, щоб можна було побачити всі деталі і легко дістати їх.
У старших групах дрібний матеріал зберігається в більш глибоких дерев’яних ящичках, куди його акуратно складають кількома рядами.
Вихователь ознайомлює дітей з порядком зберігання будівельного матеріалу, вчить акуратно поводитися з ним, самостійно користуватися в іграх.
В зв’язку з тим що діти не відразу засвоюють усі вимоги, вихователь поступово привчає їх додержувати порядку, хвалить за правильне виконання його вимог, перевіряє, як складено матеріал після гри, допомагає дітям.
Старші дошкільнята засвоюють його вказівки швидко, але не завжди виконують їх, тому вихователь роз’яснює, чому не можна допускати порушення правил зберігання й використання будівельного матеріалу, постійно вимагає наведення належного порядку.
Отже, якщо узагальнити, то вимоги до підбору та зберігання будівельного матеріалу і користування ним будуть наступними:
1. Відповідати віку та рівню розвитку дітей.
2. Ставити перед дитиною завдання розвиваючого характеру.
3. Бути цікавою і «складною», але не занадто складною.
4. Бути безпечною (без гострих кутів).
5. Не токсичною.
6. Без дрібних деталей.
7. Не ламкою і не крихкою.
Комментариев нет:
Отправить комментарий